Aktualizováno: 22.12.2019

Test čtvrté generace Suzuki Swift

 

 
Čtvrtá generace Suzuki Swift se opět o kousek posunula od laciného auta ke stylovce.

Konstruktérům se podařilo odstranit dvě největší slabiny předchozí generace, tedy velikost zavazadlového prostoru a místo na nohy v kabině. A to i přesto, že se auto mezigeneračně o centimetr zkrátilo a patří k nejmenším hatchbackům velikosti Škody Fabia. Zatímco objem kufru zůstává lehce pod průměrem, místem na nohy se malý Swiftík dokonce vyšvihl na špičku!

Díky mezigeneračnímu snížení hmotnosti až o 120 kg se Suzuki Swift s váhou od 840 kg stalo jedním z nejlehčích malých hatchbacků. Z toho vyplývá i nízká spotřeba a slušná dynamika motoru stejně jako lehkost auta v zatáčkách.

Suzuki Swift čtvrté generace už se vyrábí výhradně v pětidveřovém provedení. Třídveřová verze skončila s předchůdcem.

Čtyřválec bez turba se výhradně pojí s malým hybridním systémem, který dále snižuje spotřebu, ale auto neutáhne samostatně bez motoru klasického.

Kromě pohonu předních kol nabízí Swift i "čtyřkolku".

Výroba Suzuki Swift se vrátila výhradně do Japonska, auto už se nedělá na rozdíl od předchůdce v maďarské Ostřihomi.

"špatný text".

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus