Jde o nástupce modelu Rapid, nebo je nová Scala úplně nové auto? Na to jsme se snažili hledat odpověď během prvního svezení s horkou novinkou z Mladé Boleslavi. Testovali jsme ji se základním benzinovým tříválcem, který se pro ni ukázal jako přímo ideální motor.
Propracovanější design, bohatá výbava, lepší jízdní vlastnosti, ale také výrazně vyšší cena. I proto jsme se nedočkali nové generace Škody Rapid. Místo toho přijela Scala. Má za cíl nastavit nový vzhledový směr mladoboleslavské automobilky. A i když stojí víc, je ideální alternativou k nejoblíbenějším hatchbackům nižší střední třídy. Bojuje nejen proti Hyundai i30 nebo Kie Ceed, ale i odvážně proti zdařilému Volkswagenu Golf. Dokazuje, že Škoda nebude hrát v koncernu druhé housle.
Za jejím volantem nejčastěji potkáte obchodníky a zaměstnance různých firem. Odhaduje se, že naprostá většina vozů totiž zamíří do firemních fleetů. Těch pár kusů, které si pořídí soukromníci, potěší i méně náročné rodiny. Díky prostornému interiéru, kufru a rozšířené sadě chytrých řešení jménem Simply Celever, má šanci zaujmout v kategorii, která je narvaná soupeři k prasknutí.
Škodu Scala jsme nejprve testovali na mezinárodní prezentaci v okolí chorvatského Splitu. Zkušenosti jsme nabírali s motorem 1.0 TSI. Akce proběhla na začátku dubna 2019. Ve druhé poloviné téhož roku jsme recenzi rozšířili o dojmy z českých silnici s motorem 1.5 TSI a 1.6 TDI s automatickou převodovkou DSG.
Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.
- Citroën C4
- Fiat Tipo hatchback
- Fiat Tipo hatchback FL
- Hyundai i30
- Kia Ceed
- Mazda 3 hatchback
- Opel Astra
- Peugeot 308
- Toyota Corolla hatchback