Aktualizováno: 16.7.2020

Test nové Škody Octavia

 

 
Čtvrtá generace nejprodávanějšího auta v Česku přichází s ještě prostornějším interiérem, velmi bohatou výbavou ale i lepšími jízdními vlastnostmi. Proti minulému modelu ale narostla i cena. Stane se Škoda Octavia opět miláčkem českého národa?

Vůz stojí na inovované podvozkové platformě MQB Evo a nabízí proto i lepší jízdní vlastnosti než předchůdce. Mladá Boleslav jej navíc prodává s výbavou, která byla ještě před pár lety doménou jen výrazně dražších aut luxusních značek. Například vůbec poprvé se zde objevuje head-up displej. To ale souvisí i s vyšší cenou a celou řadou příplatků, které mohou finální cenu vozu vyšponovat opravdu hodně vysoko. 

Škoda Octavia Combi se předně stane miláčkem firemních vozových parků, tento model má ale i rozumnou šanci na soukromé vlastnictví. Díky její velikosti bychom ji doporučili i větším rodinám, které nechtějí přesednout do SUV. Ani v něm totiž nenajdou tolik prostornosti. Pak také těm, kteří využijí její nadměrně velký kufr, od řemeslníků po architekty. Logickou skupinou jsou samozřejmě stěhovaví chalupáři.

Nová Octavia svými vnějšími rozměry spadá mezi kompaktní liftbacky. Tento segment nemá v Česku početné zastoupení, a tak je největším soupeřem tuzemského bestselleru pouze nošovický Hyundai i30 Fastback. Dalšími konkurenty z řad podobně velkých sedanů jsou pak třeba Toyota Corolla, Mazda 3, Fiat Tipo nebo třeba Renault Megane.

V červenci 2020 jsme testovali Škodu Octavia s benzinovým motorem 1.5 TSI a manuální převodovkou. Upozorňujeme, že šlo ještě o předsériový model a některé věci tedy mohou v produkčním autě fungovat jinak – povětšinou lépe. Změn ale už bude jen minimum, pokud vůbec nějaké budou.

"špatný text".

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus
  • Hyundai i30 Fastback
  • Renault Megane GrandCoupé