Třetí generace Škody Fabia hraje stejně jako její dvě předchozí provedení především roli dostupného auta pro jednotlivce, páry a zaměstnance.
Na poměry malých aut stále relativně konzervativní, ale mezigeneračně výrazně modernější design malého pětidveřového hatchbacku udržel zájem starší klientely a přilákal mladší ročníky. Modernizace v roce 2018 vzhled zejména přídě ještě o něco zvýraznila.
Škoda Fabia třetí generace může sloužit i jako základní rodinné auto. Na rozdíl od předchůdkyně umožňuje bezpečnou přepravu pěti dospělých osob a do kufru se vejde víc věcí než u většiny soupeřů. Rodiny ale přesto sáhnou spíše po praktičtějším kombíku.
Jako největší klady při porovnání s konkurencí vidím kromě objemu a propracovanosti zavazadlového prostoru také nízkou spotřebu všech motorů a velmi dobré jízdní vlastnosti. Největší slabinu představuje lenost nejslabší verze benzinového tříválce 1.0 MPI. Minulostí je od roku 2018 chudá standardní výbava prvního stupně Active a druhého Ambition. Její navýšení ale doprovázelo i zvýšení cen. Přesto patří Škoda Fabia k nejdostupnějším pětidveřovým malým hatchbackům na českém trhu.
Třetí generace Škody Fabia se v Česku prodává od podzimu 2014. V polovině roku 2018 došlo k modernizaci vozu.
Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.
- Audi A1 Sportback
- Citroën C3
- Dacia Sandero
- Ford Fiesta 5dv.
- Honda Jazz
- Hyundai i20
- Kia Rio
- Mazda 2
- Mitsubishi Space Star
- Nissan Micra
- Opel Corsa
- Renault Clio
- SEAT Ibiza
- Suzuki Swift
- Toyota Yaris
- Volkswagen Polo