Aktualizováno: 16.7.2020

Test Škody Octavia po faceliftu

 

 
Třetí generace Škody Octavia prošla faceliftem, který přišel začátkem roku 2017 nejen se zásadní změnou designu přídě, ale i řadou technických vylepšení. Lehce se proměnily i rozměry a auto dostalo také novou elektronickou výbavu. Vše nasvědčuje tomu, že Octavia úspěšně pokračuje v hesle: nabídnout kus auta navíc.

Nejprodávanější vůz na českém trhu už od počátku třetí generace v roce 2013 vyrostl natolik, že se délkou karoserie zařadil do střední třídy, tedy mezi manažerská auta. Většinou ostatních parametrů ale spadá do nižší střední. I proto, ale také kvůli netradiční karoserii liftback s dlouhými pátými dveřmi si hůř hledá konkurenty, což mu ale hraje do karet. Po faceliftu se navíc karoserie vozu prodloužila o 11 mm, za což můžou nově tvarované nárazníky. Zvýšil se také rozchod zadních kol o 20 mm pro standardní verze a 30 mm pro verze se víceprvkovým zavěšením kol.

Asi nejdiskutovanější změnou oproti variantě před faceliftem je nová příď s dominantní čtveřicí světel, která po představení vozu začala rozdělovat řidiče mezi zastánce a odpůrce nového vzhledu. Drobnými změnami prošel také interiér. Velikostně je uvnitř vše při starém a tak Octavia nabízí obrovský kufr i vnitřní prostor a pohodlně slouží jako rodinné auto. Většinou ale bývá v Česku využívána jako vůz služební.

Mezi slabší místa Octavie patří například fakt, že nepobere pět dospělých cestujících. Prostřední místo na zadním sedadle totiž nedisponuje dostatečně vysokou opěrkou hlavy.

"špatný text".

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus