Aktualizováno: 11.6.2020

Test Subaru Forester

 

 
Subaru dorazilo na český trh s novou, už pátou generací modelu Forester. Středně velké SUV nabízející se výhradně s pohonem všech kol má pod kapotou jedinou volbu: Zbrusu nový motor e-Boxer, tedy kombinaci dvoulitrového benzinového motoru a elektromotoru zabudovaného v automatické převodovce typu CVT označené jako Lineartronic.

Od své premiéry v roce 1997 se Forester postupně propracoval na pozici celosvětově nejprodávanějšího modelu Subaru. Stal se mezi zákazníky populární volbou a vybudoval si pověst bezpečného a spolehlivého vozu. I když v současnosti je nejprodávanějším Subaru v Evropě model XV, Foresteru s celkovým počtem 334 000 prodaných vozů od svého uvedení na trh v roce 1997 tato pozice patřila po dobu 20 let. Kumulované globální prodeje Foresteru dosahují 3,76 milionu kusů.

Při porovnání s konkurenty už Subaru Forester nepatří mezi levnější středně velká SUV s pohonem všech kol. Ford Kuga a Mitsubishi Outlander se dají i s pohonem 4x4 a automatickou převodovkou pořídit výrazně levněji. Také českého mastodonta Škodu Kodiaq koupíte za mnohem menší finanční obnos. "Lesník" tak musí sázet na své mimořádně dobré terénní schopnosti, proslulou spolehlivost a vysokou bezpečnost.

Technologiemi obrněné SUV od Subaru bych doporučil menším i větším rodinám, které přes týden tráví většinu času ve městě a o víkendu vyjíždí na své hůře dostupné chaty. Japonský nováček si totiž bezproblému poradí i s těžším terénem. Příjemným společníkem bude i na dlouhých cestách do zahraničí, jelikož velký mezigenerační pokrok udělal Forester z hlediska pohodlí na běžných silnicích a zejména dálnicích.

Páté vydání Subaru Forester se v Česku prodává od prosince roku 2019.

"špatný text".

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus