Aktualizováno: 4.8.2017

Test modernizovaného Nissanu X-Trail

 

 
Nissan X-Trail se snaží zvládat dvě věci naráz. Jde o SUV pro sedm osob, které je prostornější než Qashqai, zároveň chce ale nabídnout i schopnosti v terénu, pokud se někdo rozhodne pro model s pohonem všech kol.

Čtyřkolka se vyznačuje lehkým a poddajným řízením, houpavým komfortem narušovaným otřesy karoserie s velkým střešním oknem při přejíždění větších překážek, hravostí a čitelností podvozku na polních cestách nebo jistým držením stopy v prudce projížděných zatáčkách na suchém asfaltu.

Nissan X-Trail není pouze pokračovatelem předchůdce stejného jména, ale také vozu Qashqai+2, tedy protaženého a sedmimístného provedení Qashqaie minulé generace, který nedostal přímého nástupce. Díky tomu uveze nový X-Trail až sedm lidí ve třech řadách sedadel. Jeho prostornost i variabilita se proti předchůdci zlepšila a už nepatří mezi slabiny v porovnání s ostatními SUV střední třídy.

Silnou stránku nového X-Trailu v porovnání s konkurencí představuje úspornost naftové šestnáctistovky, slabinu její charakteristika s úzkým pásmem využitelných otáček.

Verze s pohonem všech kol zůstává stejně jako předchůdce jedním z povedených, i když ne nejlepších teréňáků mezi středně velkými SUV.

Nový X-Trail míří designem na aktivní páry z města a také na rodiny. Variantu s pohonem všech kol ocení majitelé odlehlých samot v horách a lidé, kteří tráví spoustu času v přírodě. Umím si ho představit i jako pomocníka při různých typech podnikání.

Nissan X-Trail třetí generace se na českém trhu prodává od léta 2014. V srpnu 2017 přišel facelift, který je rozpoznatelný podle výraznější masky ve tvaru V, diodových světlometů a dalších drobností. Také se zlepšila kvalta materiálů v kabině, což X-Trail skutečně potřeboval. Konkurence je ale silná a Nissan nepatří mezi nejvšestranější a nejlepší velká SUV. Láká ale i příznivou cenou za předokolky.

"špatný text".

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus